Wednesday, December 1, 2010

Cita-Citaku bukan IMAGINASIku..huh..??

" Awak nanti besar nak jadi apa ?... Jadi Polis cikgu... dengan selamba menjawab. "

Cita-cita itulah motif entri kali ni... Sape yag tak ada cita-cita... Tanyalah seusia jagung sekalipun mesti ada cita-cita.. Masa aku sekolah rendah dulu.. cita-cita paling faymes nak jadi doktor, polis dan bomba....tapi sekarang aku tanya adik aku yang paling kecik die nak jadi Orang yang pergi angkasa ( astronout la tu...) Kelas kau...hahahahaha.. Mungkin la terpengaruh dengan Syeikh Muzaphar tu kot... Cikgu aku pernah pesan kena bezakan antara cita-cita dan cinta... Tapi kawan aku yang sengal ni tanya balik kat cikgu tu... macam mana kalau cita-cita saya untuk bercinta....hahahahahaha..... terdiam cikgu tu....

Masa aku kecik aku nak jadi polis.. Sebab kerja macam adventure.... boleh kejar-kejar.. (terpengaruh dengan Gerak Khas.. ). Tapi semakin aku menjejak usia.. Cita-cita aku terus berubah.... Kalau orang tanya aku akan cakap je aku nak jadi bomba, polis, doktor ,cikgu or benda-benda tipikal cam gitu.. tapi aku tak kisah.. Sebenarnya cita-cita aku nak jadi KAYA.... So tak kisah la kerja apa pun asal kaya... (mesti halal....)

Pastu masa aku form 1.. ada satu kartun yang agak popular.... YU-GI-OH... Kartun pasal orang lawan kad dan kad tu boleh keluar monster.... dan karakter yang aku minat salah satu PEGASUS....(korang search la YouTube kalau nak tahu pasal kartun ni....) . PEGASUS ni dia ada sebuah pulau... So dari situ aku bertekad la... lepas cita-cita kau nak jadi kaya tercapai aku nak pergi beli pulau pulak... 

Pastu korang tahu tak apa aku nak buat kat pulau tu....huhuhuhu... Kalau boleh aku nak kumpul semua anak yatim dan train diorang untuk jadi manusia-manusia hebat... (fasih berbicara, hebat dalam ilmu dan terbaik dari setiap aspek...). Kat Pulau tu aku akan pastikan jauh dari kekorupsian dunia sekarang...  INSYAALLAH...

Tapi aku tahu cita-cita ini hanya akan jadi imaginasi jika sekadar angan-angan... Disebabkan itu kegagalan it's not an option (ala-ala mission imposible gitu..) Aku akan berusaha sehingga cita-cita ini akan tercapai.....

2 comments: