Tuesday, December 14, 2010

Running... 4 what.???

" Jogging , jogging... and jogging...Itulah aktiviti aku dan beberapa family debat setiap petang.. Al-maklumlah ada yang nak kuruskan badan..huhuhuhuhu... Aku bukan lah jenis yang sporty ala-ala atlet sekolah.. tapi jogging tu guna kaki dan aku suka..huhuhuhu."

Artikel or entri kali ni pasal berlari.... Lari banyak konsepnya... 1.lari dari sesuatu.. 2.lari mengejar sesuatu... or yang paling hampeh sekali.. 3.lari coz dah tak ada kerja nak buat... So anda semua budiman lari mengikut konsep manakah.... jangan yang ketiga sudah..huhuhuhu

Dari sekolah menengah lagi aku suka buat something guna kaki...( sepak menyepak tak termasuk ek.) .... Berbanding naik motor atau kereta atau apa sahaja kenderaan bermoto aku lebih suka jalan kaki.. motifnya kalau jalan aku rasa lebih secure... coz dah terdidik the only thing you could trust is yourself...(matilahhhhh.... main bola konfem fail kalau pakai moto macam tu.)

So masa kat sekolah menengah seperti yang korang semua tahu aku ada someone yang aku gelarkan adik... Adik ni,  aku memang salute la kalau bab sukan ni... bola sepak memang faveret die.. Lari-lari pun die memang laju.. (tercaras aku.).. . Tapi nak buat macam mana masing-masing ada kelebihan sendiri.. Berkenalan dengan adik membuatkan minat aku tentang acara larian ni makin mendalam...

Setiap kali aku pergi menyertai acara larian aku akan bayangkan adik melihat aku.. dan disebabkan itu aku akan cuba ke akhirnya... dan jika aku berasa penat aku akan fikir apakah yang adik akan buat... (dah tentulah akan meneruskan larian..) .. Terima kasih adik.... Maaf jikalau abang tak pernah menceritakan hal ini kepada adik...

P/s : Adik... izinkan abang untuk berehat seketika kerana untuk mengejar adik yang terlalu laju kehadapan... abang masih tidak mampu.. namun percayalah suatu hari nanti kita akan tetap berlari beringan.. cuma abang harapkan adik untuk terus menunggu...

2 comments:

  1. oh..adik R ek..
    ak berlari sebab nak layang-layang aku terbang tinggi...
    tapi kadang-kadang...
    sebab lari tak ikut perkiraan angen...
    layang-layang aku tersungkur ke tanah jugak...
    paham maksud tersirat??

    ReplyDelete