Sunday, December 5, 2010

Tragedi Malam Gala..

" Runnaway like a coward. what the hell i'm thingking on that day... "

Phantom Of the Opera tema majlis makan malam KDBM bertujuan meraikan senior-senior KDBM ... Hmm.. dan aku ditugaskan di bahagian teknikal.. Dalam hati ini berkobar-kobar ingin buat tugasku dengan terbaik... Bagi aku kata-kata "ok lah itu je yang aku mampu.." tu hanya sekadar EXCUSES.... Kerana seseorang yang pernah rapat ngan aku pernah berkata... untuk menutup kelemahan kita, kita boleh letak seribu satu alasan..

Berbalik kepada MALAM GALA... Minggu tu memang ada banyak la jugak presentation untuk course aku... hmm.... but seriously to say NO is reaally not me.. (i blame myself for that..). Aku juga ditugaskan untuk membuat video untuk bakal-bakal penerima anugerah... satu penghargaan buat ku....

Malam yang ditungu-tunggu.. dan aku akhirnya sempat menyiapkan video-video tu... Dalam hati agak nervous coz nanti nak tunjukkan kat budak-budak KDBM yang lain.... hmm... cam mn lah nanti...
Din !.Din.! ni lagu unuk acara hari ni ok... dan ini pulak tentatif nya...

Hmm.. aku mengiakan sahaja tanda faham.. tanpa mengetahui itu kesilapan terbesar aku pada hari itu...
Majlis dimulakan dengan makan-makan... Lalainya aku ketika itu...sehingga melupakan amanah yang diberikan kepada aku sebagai ajk teknikal... (masya-ALLAH.... maafkan lah hamba-MU yang lalai ini.)
Bergurau senda dan makan....hahahaha...

Setelah itu, tetamu VIP mula masuk.... dan aku seharusnya mengawal muzik iringan...1st lagu suksess... pastu aku perlu pula memainkan lagu yang ke-2 bagi meraikan kemasukan senior-senior KDBM...
CLICK! Tiba-tiba kedengaran muzik lain dari yang seharusnya.... Aku agak terkejut dan aku memberikan key kepada agar teruskan jew kemasukan tu... go on ja... Aku mula merasai kekalutan berada di dalam bilik itu....

Kesalahan demi kesalahan aku lakukan .... Dalam hati aku tak henti-henti terpacul perkataan maaf , maaf dan maaf... Ingin sahaja aku keluar namun tugas masih belum selesai.... aku teruskan juga.... dan akhirnya berakhirlah majlis tersebut.... (terima kasih kepada ABANG BAI kerana sanggup membantu dalam kekalutan itu..)

Sesi seterusnya adalah sesi bergambar...  Aku melihat mereka begitu bergembira bagaikan majlis tu tanpa ada kesalahan.. dan memanggil aku untuk brsama mereka... Melihat keadaan itu perasaan bersalah aku terus menguasai aku.. dalam hati aku... aku tertanya kenapa mereka tak salahkan aku... aku tahu aku yang salah... sikap mereka yang seakan tiada apa-apa yang berlaku....

KENAPA ! KENAPA! KENAPA!...... JuST tell me i'm wrong.. i'm the one who blew it.. i'm embrassing you guys... KENAPA !.coz i know. that is what i deserve....

Lantas kerana aku tidak tertahan lagi dengan perasaan ini aku terus keluar.... tanpa memberitahu mereka.. lari bagaikan seorang pengecut... hahahaha.... (maafkan aku..)..

 Sesampai di bilik beberapa kali deringan hanset aku kedengaran.... (maaf kerana aku tidak menjawab..) kerana aku tidak tahu bagaimana nak berhadapan dengan kalian... Dan mesej aku terima... mengatakan ... itu bukan semua salah aku....

Ingin sahaja aku terus lari dari situ.... bersendirian... terlalu baik mereka... dan aku tak layak untuknya..... aku tak sanggup mereka terluka kerana aku... Ingin sahaja aku ingin memberikan yang terbaik untuk mereka..aku tidak mahu mengecewakan mereka.. kerana.........................

Aku lari pada ketika itu bukan kerana aku malu membuat kesalahan.. tapi aku tahu itu bukan lah yang terbaik aku boleh buat.... Aku leka dan cuai... andai kata aku mengambil berat tentang tugasku perkara sebegini tidak akan berlaku.... mereka tidak perlu menutup kesalahanku...... Aku tidak membuat persiapan....

itulah yang menyakitkan hati ini ketika itu... bukan kerana aku membuat salah tetapi kerana itu bukan yang terbaik aku mampu lakukan..... (MAAFKAN KERANA MENGECEWAKAN..)

P/s: MAAF.. itu sahaja yang aku mampu katakan... maaf, maaf dan maaf... kerana aku tahu begitu payahnya memupuk kepercayaan dan bgitu mudah untuk meruntuhkan.. dan pada malam itu.... aku mungkin telah meruntuhkannya..... MAAF..!

1 comment: