Monday, November 29, 2010

Love him/her/them/thing..??? expresss it..!!.

" Adoyai tajuk..... ! Dari sehari ke sehari mesti korang kata makin menggatal...huhuhuhu.. but well ni blog aku.. ada aku kisah..huhuhuhuhu ....jangan marah ek... "


Sebelum aku teruskan entri ni aku perlukan betulkan minded gatal korang ni... LOVE yang aku nak cakapkan ni tak semestinya CINTA yer... LOVE kat sini lebih general which is mean SAYANG.....
So secara konklusinya LOVE=SAYANG... harap maklum....

Aku bukanlah seorang yang mahir dalam nak bercerita tentang ni.. tapi sebenarnya entri kali ni aku tujukan bukan setakat yang baca blog ni tapi sebenarnya juga untuk aku sendiri... Coz ada orang pernah bagitahu aku pasal ni...tap disebabkan oleh kedegilan aku... (ada aku kisah..) ..Masa tu aku rasa ekspresi tak semestinya dengan kata-kata kan.... dengan perbuatan pun boleh...

Tapi jelas sekarang baru aku paham... Walaupun bagaimana kita cuba untuk menunjukkan LOVE itu.. kalau tak ekspresi dengan kata-kata.. kita yang akan rugi... Seperti kata leluhur, "lain orang lain caranya" so mungkin cara yang kita tunjukkan itu adalah tanda sayang kita tapi adakah itu cara dia... tepuk dada tanya selera....

Mungkin ada yang menyatakan ada ape dengan kata-kata.... tetapi secara hakikatnya rasanya semua orang tahu bahawa ekspresi dengan kata-kata adalah lebih susah... Maklumlah sapa yang tiba-tiba nak beritahu kat kawan dia " saya sayang awak.." sah-sah  la kawan engkau akan cakap engkau tak sihat...Silap ari  bulan dia anta engkau kat TANJUNG RAMBUTAN....

Tapi nak buat cam mana minded orang kita... Kalau cakap sayang kat kawan.. dia cakap GAY pulak.. tapi kalau cakap bodoh, sengal  dan sebagainya yang negatif boleh la pulak.. .adoyai... Tapi serius la.... beritahulah sebelum terlambat..... Kerana tiada siapa yang dapat menduga esok...

So sampai disini jew la entri kali ni....yew ..renung-renungkanlah....

saya sayang kamu semua....!!!Blogger Templates

Blogger Templates

3 comments: