Saturday, January 22, 2011

Monolog lelaki ini...

Sudah lama lelaki ini menghilang dan kini rasanya adalah masa yang paling sesuai untuk menyatakan hakikat sebenarnya perasan yang terpendam..
Sudah lama kita berkenalan dan sepanjang persahabatan kita pelbagai kenangan pahit dan manis yang tidak mungkin akan diri ini lupakan..
Dan pernah satu ketika mengharapkan sesuatu yang lebih dari sekadar persahabatan...
Satu tahap yang mana lelaki ini pun tidak pasti...
Ikhlas pada masa itu lelaki ini masih tidak pasti sama ada betulkah perasaan ini ingin mencintaimu atau pun hanya perasaan yang tidak ingin kehilanganmu..
Persetujuan darimu menghilangkan kesangsian dari dalam diri ini..
lelaki ini juga ingin berterima kasih kepada dirimu kerana telah mengembalikan perasan yang telah lama hilang dari lelaki ini...

Pernah satu ketika lelaki ini berjaji untuk tidak akan pernah menangis lagi dan betapa peritnya....perjanjian itu sehinggalah hari dimana dirimu menyatakan dalam surat terakhirmu... titisan air mata yang sudah lama tidak aku rasai akhirnya meleraikan janj lelaki ini..... terima kasih...
Kini baru lelaki ini sedari memang lelaki ini amat menyayangimu, tidak ingin kehilangan dirimu dan tidak mahu melihat hatimu terluka kerana hati ini akan sakit melihat dirimu begitu...tetapi hanya itu.. perasaan cinta itu hanyalah permainan hati yang diri ini bina untuk melindungi mu dan maaf kerana diri mu pernah terluka....... Kerana lelaki ini tahu kebahagian bagimu kebahagaian banginya..

2 comments:

  1. kasihan lelaki itu. bermonog kesedihan, moga dia ditemukan cinta yang abadi...

    ReplyDelete
  2. perasaan cinta hanyalah permainan hati...like3x

    ReplyDelete