Friday, January 14, 2011

Sungguh BersyuKUR>>>

Seminggu aku tidak berada di sekolah kerana terpaksa pergi LAWATAN..(terpaksa kah..hahaha)..
Aku tiba di asrama dalam pukul 2..... dan aku terus meluru ke dorm ADIK.. dan adik sudah tidur.. tak sampai hati aku untuk mengejutkannya... (lebih baik tunggu sahaja esok.. kata benakku..)..

Sebaik sahaja aku ingin melangkah keluar dari dorm itu... aku terdengar suara adik.. mungkin disebabkan posisi katilnya yang dekat dengn lampu membuatkan dia tersedar ketika aku membuka lampu tadi... Dalam muka mengantuk dia memanggil aku.. "selamat pulang abang !" katanya sambil tersenyum... Terubat rindu aku setelah seminggu tidak mendengar celoteh dari mulut manisnya itu...hahaha

sungguh bersyukur kerana sempat mengenalimu..
Esoknya aku bertemu dengan kawanku HAZRIE.. dia memberitahu aku setiap hari adik asyik bertanya bila aku akan balik ke asrama sepanjang ketiadaanku..hahaha..... Aku amat bersyukur kerana ada insan yang begitu merindui aku walaupun bukanlah terikat dengan darah daging atau ikatan keluarga. (terima kasih YA ALLAH ! )
..

Pagi itu juga sebaik sahaja aku keluar dari dorm aku .. aku melihat adik melambai-lambai di blok asrama yang bertentangan dengan blok asrama aku... aku tersenyum... dia terus meluru ke arah dorm aku.... Aku pun bertanya " ada apa ni adik..? kenapa kelam kabut sangat ni..."... Sambil tersenyum dia menjawab " tak ada lah.. saje je.. dah lama tak borak dengan abang..".... Tak henti-henti dia bercerita tentang keadaan yang terjadi di asrama sepanjang ketiadaanku... Aku hanya memerhati gelagatnya itu...
(Terima Kasih YA ALLAH kerana memberikan nikmat mengenalinya.)

3 comments:

  1. aih teep...
    jiwang semacam je cara nkow cerita sal Rafiq...
    Heheh.

    ReplyDelete
  2. untuk melupakan kita perlu mengexpresskan.. bukankah begitu...

    ReplyDelete
  3. not band din~~~~btw,ukhuwh tu still terbina lagi tak???dia kat mana skrg?

    ReplyDelete