Tuesday, January 11, 2011

The man who believe..II

Angin malam yang dingin... suasana yang sunyi mengingatkan kembali aku kepada ketenangan diwajahnya... senyuman manisnya  santun dalam berbicara berhemah tuturnya mencairkan kerasnya hati insan yang keliru.

Adik.. adik naik dulu abang nak parking kereta ni dulu.. Kalau boleh adik order dulu... Tentang harga tak apa.. Allah bagi abang rezeki lebih untuk belanja adik... Hmm... Dengan muka selamba aku mengiakan sahaja.. Nak saja aku cakap " do i care.? yang penting engkau belanja aku.. tap perlu lah nak berfalsafah dan seangkatan dengannya... ".. (betapa hitamnya hati ini sekadar mengucapkan terima kasih pun begitu susah ..)

" 1 Hawaian supreme large with cheesy crust sir and 2 coke please.." Hawaian supreme my favourite... With full of topping... MARVELOUS.. beberapa minit kemudian dia datang dan duduk dihadapan aku... Adik dah order "Yup !" aku membalas...

"Kenapa nak jumpa ni..? "  soalan yang bermain-main difikiran aku sejak dari dalam kereta lagi.....
"Rindu.." perkataan yang terkeluar dari mulutnya...
Terdiam aku mendengar jawapan tersebut...
Rindu... erk.. bro biar betol... lain macam bunyi ni..
(dlm hati .. ap kes mamat nih..)

Lepas tu dia tersenyum....
Salah ke dik kalau abang cakap macam tu..
Rindu dianugearahkan-NYA untuk kita merasai indahnya UKHWAH..
Rindu ILLAHI kemanisan yang perlu kita kecapi...
Rindu tu susah kalu nak abang terangkan dik...
Tak mampu ditulis.. Tak mampu diungkap... hanya mampu dirasa ... bila ukhwah terpaut..

(hmm.. menyesal tanya.... sambil minum air coke yang terhidang..)

Abang nak tanya adik satu soalan boleh..?
"Tanya je lah....!" balas aku..
Adik ingat tak dimana abang pertama kali berjumpa adik...?
Hmm....
Soalan apakah ini.??  Atau sekadar berlawak .... tanya aku balik...

Dia mendiamkan diri dan menghembuskan nafas..
Nanti abang nak tahu jawapannya ... Bila adik ingat baru adik beritahu...
Adik.. tadi adik tanya abang .. tak malu ke islamic image jalan dengan sosial image macam adik..
Abang nak tahu la pula.. adik pula apa jawapannya...
hmmmm....


p/s macam biase.. to be continue...

2 comments:

  1. aduh...
    tak perlu kot sambung2!
    tak sabar nak tahu cerita selanjutnya ni...!
    ehe... =)

    ReplyDelete
  2. hahaha... aiyoo... sabar itu sebahagian daripada iman..

    ReplyDelete