Monday, January 3, 2011

The man who believe..

ENGLISH
The man who believe... that's the focus of this entri... Are you believe in something.. how far you would go for your believe..? hmmm.. Sit back and think what are you gonna answer..answer it to yourself..

A few day ago i've seen a situation that remind me of someone from my past ... Deja Vu is it ?? Naahhh....i don't think so...  it's just my forgotten memories that pop up inside my brain.. huh....

Thus, this entri will be all about the forgotten memories..

Enough for the English.... now proceed to the malay part.... hahahaha...

Bahasa Melayu
Cikgu-cikgu BM sekalian jangan marah ek...

Aku pernah kenal seorang insan yang sangat baik hati budinya .. Walaupun pada ketika itu kejahilan aku begitu menyerlah DIA tak pernah bosan berada disampingku dan menasihatiku... Selalu berharap agar aku berubah...

Aku pernah bertanya kepada nya... Kenapa nak berdakwah kat aku.. banyak lagi orang yang boleh didakwah.. Dengan sopan dia membalas.. Adik, orang memang ramai tapi ALLAH itu maha kaya dia pilih adik untuk abang dakwah... Aku tak pernah faham sehingga beberapa tahun yang lalu... masa tu bagi aku tu cuma alasan ja....

Orang kata dia tu pemarah tapi dengan aku tak pernah pulak dia meninggikan suara.. Agak pelik disitu..
Sampailah satu ketika... Al-kisah bermula di Pizza Hut.. Dia tiba-tiba nak belanja.. Jadi apa salahnya.. aku pergi je la walaupun aku tahu kat sana nanti akan penuh dengan khutbah-khutbah darinya... tapi selagi boleh makan percuma apa salahnya....

Bahasa rojak..
So dia drive la ke sana.. Dalam perjalanan tu dah banyak dah khutbah yang singgah ditelinga but macam orang kata la masuk telinga kanan keluar telinga kiri.. Dalam perjalanan tu aku tanya dia satu soalan.. Aku tanya dia " tak janggal ke ustaz image jalan dengan orang macam aku ni." ... macam biasa dia akan menghembus nafas dan menjawab.. apa yang nak malu dik... Manusia ni sebaik-baik kejadian.. kita semua sama.... pastu dia pesan jangan panggil dia ustaz coz katanya setiap panggilan tu ada amanahnya dan lagi dia cakap dia dengan sekadar islamic image macam ni jauh lagi nak sampai ke taraf ustaz dik...

Dia begitu yakin dengan segala ilmu dan agamanya...

Maaflah.. sampai disini sahaja buat kali ni....  nnti akan sambung lagi cerita ni...






TO be CoNtinuE >>>>

2 comments: