Thursday, September 6, 2012

Syukran angin lalu


Alhamdulillah ! Dengan limpah inayahNYA masih lagi diberi peluang untuk menitipkan cebisan rasa yang lahir dari hati.

Sudah agak lama rasanya meninggalkan ruangan di BLOGSPOT ini. Apabila rasa hati  tidak selari dengan rasa jari jemari begitulah jadinya. Kepada yang sering membaca blog ini suka untuk saya mengucapkan syukran jazilan ya akhi wa ukhti.

Baru-baru ini sempat aku berkongsi rasa dengan seorang sahabat yang baru aku kenali. Pangkatnya lebih tua daripada aku namun rasanya tidak perlulah namanya disebut. Cukuplah dalam artikel ini aku menggelarnya sahabat. Beberapa nasihat yang aku rasa boleh untuk kita kongsi bersama daripada sahabat.

Larilah selagi mampu . Apabila engkau sudah penat berhentilah kerana aku akan sentiasa ada untuk kamu dan dari situ kita akan mula bertatih hingga engkau mampu untuk berlari kembali.. Terima kasih sahabat.

 Katanya lagi tidak salah untuk takut, kecewa kearana itu lumrah manusia. Tanpa takut kita tak kenal berani dan tanpa kecewa kita takkan menghargai kebahagian. Bersyukurlah dengan apa yang kita rasa.

Engkau mahu bersendiri. Itu perkara biasa . Adakalanya kita perlu untuk bersendiri untuk kita muhasabah kembali apa matlamat kita hidup di bumi  MAHA PENCIPTA. Namun janganlah engkau sendiri dalam mengejar matlamat kerana nanti akan engkau rasai pahitnya bersendiri.

Apabila engkau rasa sudah jauh tersasar jangan malu untuk kembali. Engkau tahu saudara mu di mana.

Senyumlah bila engkau berduka. Kerana engkau adalah insan terpilih. JIka engkau gagal dalam matlamat ingatlah itu tandanya ia baru bermula bukan sebuah pengakhiran.

Do you know what make tv series so popular? It’s because the continuity. Live your life.

Beberapa nasihat dari insan bergelar sahabat. Pendek masa mengenalimu tapi syukran . semoga akan ketemu lagi. Bertemu atas takdir hilangmu semoga dirahmati.
.
  

No comments:

Post a Comment