Thursday, July 26, 2012

Matlamat & Kehidupan


Assalamualaikum !
Lama sudah tidak menulis entri..
Harap pena masih mampu berbicara..

Orang kata hidup bagaikan sebuah pementasan teater. Dunia ni pentasnya  dan kita sebagai pelakon. Kadang-kadang tu tertanya-tanya juga aku ni pelakon utama ke sekadar pelakon tambahan semata-mata.  (-_-“)..

HUGO sebuah filem arahan Martin Scorsese dalam satu dialognya ada cakap sesuatu yang aku tak boleh lupa. “World is like a big machine and we are one of the components in it. In machine there is no side component. Every part has its own task. We just need to find what it is..” Cerita ni agak berat la bagi aku tapi tetap terbaik..

Baiklah, fokus kepada entri asal tentang kehidupan dan matlamat. Setiap orang mesti ada matlamat @ cita-cita @ goal (dalam omputehnye).. Apa kaitan matlamat dengan kehidupan ? Dengan matlamat kita dapat tahu kehidupan yang bagaimana yang kita ingin mahu.. (mungkinlah…) . Tapi macam biasalah manusia sekadar merancang.

Tapi kan boleh ke kalau banyak matlamat dalam kehidupan..? Bagi aku tak la salah tapi kalau banyak tu dah jadi angan-angan la kan.

Ada satu matlamat yang aku betul-betul nak capai. Dan aku kan cuba selagi aku masih termampu. Suatu hari nanti aku mahu jadi seseorang yang membanggakan orang-orang yang aku sayang. Bila ada orang tanya mereka tentang aku, dengan bangga mereka akan menjawab aku ialah saudara, kawan, sahabat, abang @ adik mereka.  

Mungkin pelik kan bunyinya. Tapi itu betul-betul sesuatu yang ingin aku capai untuk mereka. Sebagai tanda penghargaan kepada mereka. Mereka yang banyak membantu dalam susah dan senang. (tak banyak tapi masih besyukur kerana sudi..).

Maaf jika terlambat. Namun berharap kalian masih mampu untuk menunggu..  

Matlamat dan kehidupan . Apa matlamat anda dalam menentukan kehidupan anda…?

 P/S: Rindu yang menghilang. Kasih yang menjauh.. :D






No comments:

Post a Comment