Sunday, June 17, 2012

Warna Kehidupan

Kata orang hidup ini penuh dengan warna ..
"picture worth a thousand words"..
satu warna boleh menggambarkan pelbagai maksud..
Maka fokus hari ini akan memberi peluang kepada pembaca untuk meimpretasikan mengikut analisis anda sendiri..
Selamat membaca
coz this is my life...

Pengalam individu berbeza dan ini pengalaman aku. Mungkin tak sehebat anda atau seagung sahabat anda tapi terima kasih jika sudi membaca.

Kelabu. Warna kehidupan ku di sekolah rendah. " Kid with zero talent".. hanya hidup dalam bayangan semata. Apabila meningkat tahun aku mengerti merah dan kuning itu warna dunia.  Mengejarnya bermula dari kehendak menjadi keperluan. Sesal aku juga terikut dengan rentak dunia. Tak ada lagi putih untuk membimbing.

Masa berubah, hitam yang ku kenal megajar erti biru. Menyapa dengan lembut menukar rentak arus. Namun itu juga sementara, hanya titisan yang akan hilang bila tiba waktunya. Hidup bukan seindah yang dijangka kuning yang dikejar aku yang terhimpit. 

Universiti, aku mengenal apa itu ungu. Mengeluarkan aku dari hitam yang ku pendam. Hijau warna sahabat mengajar aku banyak perkara. ... warna masih belum berakhir.. apa warna selepas ini aku juga ternanti-nati.. :D

Sekadar ringkasan hidup untuk dianalisis bersama.. :)



No comments:

Post a Comment